Velkommen til Silkeborg Kajakklub

Silkeborg Kajakklub er en af Danmarks største kajakklubber med omkring 750 medlemmer. Klubben ligger i centrum af det allerbedste ro-vand i Danmark, ved Remstrup å, hvor vandet stort set aldrig fryser til. Det er derfor muligt at ro hele året i Silkeborg. I Silkeborg Kajakklub har vi flere afdelinger: eliteafdelingen, kapafdelingen, poloafdelingen og motionsafdelingen for tur- og havkajak. Klubben råder desuden over turkanoer, som kan benyttes af klubbens medlemmer.

For at blive medlem af klubben, skal du gennemgå et instruktionsforløb.

Har du lyst til at lære at ro kajak?

Er du til et sundt og aktivt fritidsliv i skønne omgivelser, godt fællesskab så har du alle muligheder for at gøre kajakroning til din nye fritidsbeskæftigelse.

Klubben tilbyder grundig og nøje tilrettelagt instruktion i turkajak og havkajak. Vores hold af erfarne instruktører vil med grundig vejledning gøre dig i stand til at færdes sikkert på sø-systemet i Silkeborg og give dig give dig de nødvendige færdigheder i håndtering af turkajak eller havkajak.

Vi har alt det nødvendige udstyr, du skal bruge for at komme i gang. Du vil ikke få behov for en større investering for at komme til at ro fra klubben. Når du har gennemgået instruktions forløbet, er klubbens bådpark til din disposition når du har tid og lyst.

Vi har tilbud om fælles roning hele året, for alle niveauer. Turudvalget har planlagte ture klar hver år, både for hav- og turkajak og er du til udfordringer på konkurrenceplan, er Silkeborg Kajakklub også det helt rigtige sted for dig.

Link til voksen/motions intruktion her

Link til børne og unge instruktion her

Link til kajakpolo her

Har du spørgsmål kan du kontakte christian@farstad.dk