Fælles roning

I Silkeborg Kajakklub er der i sæsonen flere tilbud om ugentlig fælles roning. Disse ture er beregnet for alle, og vi vil meget gerne se nye ansigter.

Mangler du et rofællesskab, så er løsningen her. Her kan du få socialt hygge og rokammerater. Alle kan være med, så støv vesten af, fat pagajen og ro med. Der aftales fra gang til gang, hvor turen går hen og af ca. et par timers varighed. Bemærk at de anførte tidspunkter er på vandet, klar til at ro.

Nedenstående fælles roning er i gang i hele sommersæsonen og flere fortsætter vinteren over.

• Mandag kl. 09.00 – 11.00 - Fællesroning året rundt med flere distancer. Svend Borgbjerg er tovholder for morgenkaffe, te og brød efter roningen kl.11 og sender af og til invitationer til spontane ture til interesserede, som kan tilmelde sig en mailliste.
  • Mandag kl. 18.00 og 19.00 - Fællesroning i søsystemet. Når vi er mange nok, ror vi i flere hold, hvad angår distance og hastighed (Starter medio juni, efter instruktionsperioden).
  • Tirsdag kl. 18.00 og 19.00 - Fællesroning på lige fod med mandags-roningen.
  • Tirsdag kl. 18.30 - fællesroning primært for dette år nybegyndere. Der vil være en instruktør med på turen med begyndelse den 22. juni.
  • Onsdag kl. 9.00 - Fællesroning året rundt
  • Onsdag kl. 10.00- Fællesroning året rundt med madpakker - Gruppen er åben for nye og erfarne roere. Distance normalt ca. 12 - 15 km alt efter vejr og vind. Enkelte ture lidt længere. Normalt hjemme igen mellem. kl. 13 og 14. Vi venter på hinanden på vandet, og vi går i land ca. halvvejs og nyder samværet, naturen, mad og drikke. Du møder bare op. Vi kommunikerer på FB: “Havkajak i Silkeborg kajakklub”. Lise Rasmussen og Jørgen Jørgensen er tovholdere.
  • Onsdag kl. 18.00 - Fællesroning. Fra 1. april.
  • Onsdag kl. 19.00 - Handicap. Du skal være skrevet på listen til handicap inden kl. 18.30. Fra 1.maj
  • Torsdag kl. 06.30 - Morgenroning med mulighed for badning i Almindsø. Afgang præcis og vi er tilbage i klubben ca. kl. 07.30, hvor der sædvanligvis er morgenkaffe. Fra 1. maj til 30. september.
  • Torsdag kl. 18.30 - fællesroning primært for dette år nybegyndere. Der vil være en instruktør med på turen med begyndelse den 24. juni.
  • Fredag 9.00 - Fællesroning året rundt
  • Lørdag kl. 08.30- Fællesroning for både tur- og for havkajakker. Distancer mellem 5 og 20 km.