Turudvalgets infoside

Turudvalget planlægger hvert år en række ture, som alle klubbens medlemmer er velkomne til at deltage i. Nogle ture vil dog være bedst egnede til for eksempel øvede roere eller havkajakroere.

Turene finder du som røde markeringer i aktivitetskalenderen, hvor du også melder dig til, og hvor du har mulighed for at kontakte arrangøren med spørgsmål. Du kan desuden se en liste med turene her.

Se også tidligere afholdte ture: 2016, 2017, 2018, 2019, 2020, 2021, 2022, 2023.

Billeder fra sommertur i Mechlenburg i Tyskland.

Spontane ture

Ud over vores faste, planlagte, ture har vi også nogle spontane ture, primært ved kysterne!

Alle interesserede kan komme på en mailliste - pt. er der ca. 100 havkajakroere på listen. Her får man information om spontane ture og andre aktiviteter - nogle på søerne andre ved kysterne. Drejer det sig om ture på søerne, kan man udmærket ro i en turkajak.  Ellers er mange af turene bedst egnede for havkajak.

For at kunne afvikle dem forsvarligt, tager vi kun afsted, når der er udsigt til roligt vejr og helst ikke for meget regn. Vi følges ad og overnatter undervejs ved kysten - man sørger for sig selv, mht. bagage og mad.

Vi har gennem årene været mange spændende steder, - ikke for langt fra Silkeborg!  Turene plejer at vare 3 dage. Fx fra Holstebro ad Storåen og Nissum Fjord til Thorsminde, via Ferring sø til Nissum Bredning - og til Struer Kajakklub. Eller en tur fra Saxild viaTunø til Samsø , - omkring Samsø og samme vej tilbage til Saxild.

Man behøver ikke rejse om på den anden side af jordkloden for få en oplevelse! Der er masser af spændende steder herhjemme!
Du er altid velkommne til at deltage på vores ture.  - Har du ikke prøvet den slags før, er vi klar med råd.
Vi vil gerne være flere! - du kommer på listen ved, at sende en mail med navn og gerne tlf. nr. til: Svend Borgbjerg, svendbor@energimail.dk

Tjekliste, når du skal på tur

Ved flerdagsture bedes alle medbringe:
  • rotøj til flere dage
  • hat/kasket med skygge eller solbriller
  • redningsvest
  • øse med snor til kajakken
  • evt. siddeunderlag
  • evt. sammenklappelig stol
  • varmt tøj
  • personlige ejendele
  • sovepose + underlag