Havkajak instruktion

Lær at ro havkajak

NB Alle hold er nu optaget.

Hvis du har IPP2 bevis fra tidligere, så benyt linket  "indmeldelse med kajakerfaring" under "kontakt". Der findes også firmaer der tilbyder kurser henover sommeren. Husk at du skal have et IPP2 bevis for at blive medlem i klubben. Kontakt evt.Susanne Strandby.

Jo før du melder dig til jo sikrere er du på at få en plads, da det er kursusbetalingstidspunktet, der er udslagsgivende for din tilmelding til kurset.

Havkajak beskrivelse:

Havkajakken er den terrængående kajak. Hvis du sammenligner med cykler eller biler, så er det mountainbiken eller 4×4. Den er lidt tungere og knap så hurtig som en turkajak, men til gengæld er den stabil, og det er den kajak, som bedst kan klare større bølger og være på åbent hav. Den har også vandtætte lugerum og mere lasteplads, som gør den velegnet til længere ture.

Er du til et sundt og aktivt fritidsliv i skønne omgivelser, godt fællesskab og de bedste betingelser for for at gøre kajakroning til din nye fritidsbeskæftigelse, så skal du endelig læse videre.

Silkeborg Kajakklub tilbyder grundig og nøje tilrettelagt instruktion i havkajak. Vores hold af erfarne instruktører vil instruere og vejlede dig, så du bliver i stand til at færdes sikkert i sø-systemet i Silkeborg og du har de nødvendige færdigheder i at ro af havkajak og få det optimale ud af dine ture.

Vi tilbyder om fælles roning hele året for alle niveauer, og vores engagerede turudvalg planlægger en række spændende ture hvert år, både for hav- og turkajak.

Tilmeldingen til kurset er bindende og det er et krav for at bestå prøven, at du deltager alle dagene.

Prisen for kurset er kr. 2.500 og indeholder:

• Informationsmøde
  • Aktivitet i svømmehal
  • Instruktionsgange – 650 kr.
  • Indmeldelse, IPP2 bevis og egen nøgle – 200 kr.
  • Kontingent indtil 31/3 2025 – 1.650 kr. (10 mdr.)

Det er nødvendigt først at tilmelde dig interesselisten, tilmelding koster kr. 100,-

Du kan læse mere om tilmelding til interesselisten her eller gå direkte til Indmeldesesformular